自己紹介

自分の写真
広島大学教育学部卒業。 読書・昼寝・ゲーム・カードゲームなどを趣味とする。 RIP SLYMEが好き。宮部みゆき・東野圭吾・星新一・夏目漱石・小川洋子が好き。 最近数学・宇宙論・翻訳などに興味がある。 アニメ・声優オタ

2024年1月17日水曜日

五文型をすべて取り入れた ショートショート(落とし噺)

 他の作品や文法項目は以下のリンクから

作品一覧

 お題

単語 smile, bicycle, theobromine, genius

文法 五文型すべて

系統 ショートショート(落とし噺)


The boy believed and remembered every word that his parents told him.  He even memorized everything.  He was a genius.  At the age of five, he was already smart enough to enter universities.  He never forgot courtesy; he started every conversation with "How are you?", because his parents instructed him to do so.  He loved learning.  He smiled happily when he discovered something new, making people around him eager to share knowledge.  

Once, a man gave him a chocolate bar, telling him that dogs shouldn't eat chocolate due to theobromine, he smiled and ate it happily. The next day, the boy told the man that theobromine is volatile and obtained from cacao seeds, smiling even more happily.  This made the man so astonished that he didn't realize a bicycle coming toward him.  The bicycle collided with the man, leaving him in agony.  The boy came to him and cheerfully asked, "How are you?" with a huge smile on his face.


日本語訳

少年は両親の言葉を信じ、覚えていました。それどころか、なんでも暗記しました。彼は天才で、5歳にして既に大学に入るほどの賢さがありました。彼は礼儀を忘れず、両親が指示した通り、どんな会話も「元気ですか?」と始めていました。学ぶことが好きで、新しいことを発見すると笑顔になるので、周りの人々はつい何かを教えてあげたくなりました。

昔、男性が彼にチョコレートを渡し、テオブロミンのせいで犬は食べられないんだ、と伝えると。少年はチョコを食べながら、幸せそうに笑みを浮かべました。翌日、彼はその男性に、テオブロミンは揮発性でカカオの種から抽出されるのだ、と、更に幸せそうに笑顔で伝えました。男性はあまりに驚いて、自分に向かってくる自転車に気づかず、激しくぶつかってしまいました。男性が苦痛にうめいているところに、少年は近づき、笑顔でこう尋ねました。「元気ですか?」


五文型を取りこぼさないように考えすぎて、文が長くなりました。


0 件のコメント:

コメントを投稿